Eenmaal per jaar trok het bonte racegezelschap naar de Limburgse heuvels,
en dan specifiek naar het gehucht Camerig nabij Vaals om daar zo snel mogelijk
de "Cameriger berg" (Groenenweg) in het Vijlener bos per raceauto te "beklimmen"
Daar was het LAC racingteam ook altijd van de partij (thuiswedstrijd)
ook stonden daar verschillende keren HvB monoposto's aan de start
Vanaf 1953 is de Internationale heuvelklim gehouden,
de Cameriger berg werd dan twee dagen voor alle verkeer afgesloten,
en konden de vele deelnemers, één voor één de 1200 mtr berg bestormen,
om zo proberen de snelste tijd neer te zetten in hun klasse,
die bestond uit normale opgevoerde serieauro's en Grand Tourisme wagens of, sportwagens en rensportauto's die dan weer onderverdeeld waren op cilinderinhoud.
In de Vredestein jurybus aan de start werd contact gehouden met de finishplaats via een veldtelefoon (kabel werd uitgerold van start tot finish) om zodoende de tijden te noteren die even later tegen de achterruit van de bus werden geplakt.
Aan de start de snelste drie "onder de minuut klimmers" vooraan Dudok van Heel (DKW special) daarachter de Fransman Marx (Porsche RS) en de Beaufort (Porsche formule 1) Rechts : Carel Godin de Beaufort in zijn run
Na de Cameriger berg beklommen te hebben sloten de wagens weer achteraan in de rij voor de volgende beklimming. Rechts de uitslagen van 1963
Foto slide-show, foto's met dank aan KNAC (Koninklijke Nederlandse Automobiel Club)
Toine Hezemans aan de start in een HvB, vader Thieu had de snelste tijd neergezet.
Thieu exploiteerde in het nabije Vaals een kartbaan waar na de vrijdag sessies met bevriende coureurs "doorgeraced" en gefeest werd om vervolgens ,
zaterdagmorgen weer "fris" aan de start te verschijnen
Links Toine Hezemans en rechts Ben Huisman in een HvB van het Stichts racing team,
bezig met hun run tegen de heuvel
Philip Keller aan de start voor zijn run
Links de Techno formule 3 van de Brit Graham Goodman in de wachtrij,
en rechts de Vredesteinbus bij de start eind zestiger jaren
Foto slide-show, foto's met dank aan Henk A. Hazelaar
Hub Nijsten met zijn Porsche 356 aan een klim in 1967
Fotoslide met dank aan Winau Berkhof
Teambespreking bij de heuvelklim te Vaals.
Links Hans Oskamp, met daarnaast Wim Boshuis en manager Gert Oosterman in gesprek.
KLIK OP EEN FOTO VOOR EEN GROTER FORMAAT
Het ging ook wel eens mis, Hans Deen heeft een bocht gemist met zijn DAF 55